
UNITUR: 30 anos guiando experiências em turismo e peregrinações.
PT-BR / Para homenagear essa trajetória e modernizar seus pontos de contato, um redesign tornou-se essencial. O novo sistema visual amplia os elementos da marca — com grafismos, ícones e composições versáteis — sem perder o uso da estrela, agora simplificada e icônica. Clareza, sofisticação e propósito para uma marca que convida o público a descobrir o mundo com fé, significado e inspiração.
A estrela agora ganha um novo significado: inspirada na rosa dos ventos e na bússola, ela simboliza direção, propósito e confiança. Representa o papel da Unitur como guia — da criação de roteiros ao suporte atencioso durante toda a experiência.
Os novos grafismos, ícones e cores foram criados para aproximar a marca de seu público e romper com o visual tradicional do segmento. Cada elemento foi inspirado nos roteiros personalizados da Unitur, trazendo à marca a identidade única e marcante que ela merece.
UNITUR: 30 years guiding experiences in tourism and pilgrimages.
EN / To honor this journey and modernize its touchpoints, a redesign became essential.
The new visual system expands the brand’s elements — with graphics, icons, and versatile compositions — while preserving the iconic star, now simplified and refined. Clarity, sophistication, and purpose for a brand that invites people to discover the world with faith, meaning, and inspiration.
The new visual system expands the brand’s elements — with graphics, icons, and versatile compositions — while preserving the iconic star, now simplified and refined. Clarity, sophistication, and purpose for a brand that invites people to discover the world with faith, meaning, and inspiration.
The star now carries a renewed meaning: inspired by the compass rose and the navigational compass, it symbolizes direction, purpose, and trust. It reflects Unitur’s role as a guide — from crafting custom itineraries to offering attentive support throughout the journey.
New graphic elements, icons, and colors were designed to bring the brand closer to its audience and break away from the conventional look of the industry. Each element draws inspiration from Unitur’s curated travel experiences, giving the brand the distinctive and memorable identity it truly deserves.

















Project: visual identity. | Projeto: identidade visual.
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